dimanche, septembre 20, 2009

Thieves are thieves

I don't know if they are many other words that do correctly describe the action of taking away something that isn't yours. For me it's theft. Apparently, the definition can vary depending on who actually do it.

This afternoon, my mom went in our garden in order to do a few steps outside. She was pretty amazed and yes - shocked - when she saw the whole bunch of Kids from these neighbours (the ones who had their houses in front of our garden), surrounding our apple-tree, beating it with sticks to take the apples down. Their Bicycles laid within in the middle of our flowers.
When she talked to her, the Kids didn't seem to feel guilty in a slightest way, they said that their dad allowed them to do so. She told them that this yard isn't their dads propriety and neither so is the tree. She came home to fetch me, so we could go talk to "dad".

"Dad" said that after all, they were children and therefore, it isn't theft.  Ah.
"The cops will not come because of some apples" he said. I tried to make clear that it was not a matter of apples but a matter of principles. Our Garden is our's. And as far as it concerns the fact that they are kids, well, this is actually the age to tell them that stealing isn't ok. Dad then went very angry: "You are not happy when our dogs bark, you are not happy when our Kids take your apples - you should go live elsewhere!" he yelled. Well, of course am I not happy to endure their stupid mutt's constant barking and I am of course not happy to have my garden  shamelessly looted, so what a fucking sick argument is that?!!

I am seriously considering to look up for another patch of land to buy, where I can build a garden in peace.
It's always the same thing: On can simply endure all the shit such lowlife-Neighbours make the whole day long, or one can defend herself and go for police, court, lawyers and all that mess. The latter meaning an endless struggle with people who will never reconsider their behaviour.

So I think I will save me the money in hope to find another garden to buy, located in a better neighbourhood.
It's sad. After all, we were there before.

5 commentaires:

Geier a dit…

Oh, das kenne ich. Mich haben mal die Nachbarskinder von meinem Kirschbaum herunter angegrinst, wo sie Äste abgerissen und "geerntet" hatten. Ich hab denen angedroht ihnen die Arme zu brechen wenn sie nicht sofort verschwinden - die sind nie wieder gekommen. Trotzdem war der Stress so groß das ich kürzlich meine Wohnung verkaufen mußte um nicht durchzudrehen. Und nun hocke ich im dritten Stock ohne das kleinste bißchen Grün...

Diana Kennedy a dit…

Oh Mann, das ist aber auch Scheisse. Gleich die Wohnung verkaufen...
Ohne Grün könnte ich nicht leben.

Ich denke auch nicht, dass die Bälger sich noch mal auf mein Grundstück wagen, mich ärgerte auch eher und am meisten die Reaktion ihres Alten mit seiner feisten, selbstgerechten Art. Die blöde, asoziale Sau!
Ja, der Stress ist es, der einem dabei so fertig macht. Man will ja nur in Ruhe gelassen werde, verdammt.

Sefarina a dit…

Meine Schwiegermutter hat in so einen Nachbarschaftsstreit mal eingegriffen. Der alte Nachbar ist nicht nur ständig über den Zaun geklettert sondern hat am Ende auch noch die Katze der Familie getötet.

Die Runen haben damals ihre Wirkung nicht verfehlt und er hat sich nie wieder über den Zaun gewagt. Nur so ne Idee...

Diana Kennedy a dit…

Mit dieser Idee habe ich natürlich auch schon geliebäugelt. Hot Foot Pulver soll ja ganz wirksam sein. das Problem dabei ist, dass ich - bei aller Abscheu - trotzdem nicht für Dramen verantwortlich sein möchte und diese müssten sich ja dann in jedem Fall einstellen um das Pack zu vertreiben. Würden sie aber, wie im Fall Deiner Schwiegermutter, gewalttätig, griffe ich in jedem Fall darauf zurück.
Derzeit überlege ich mir mildere, magische Schutzmassnahmen.

Bodecea a dit…

An Runen musste ich auch denken.

Aber schon asozial - ich habe ja ein latent schlechtes Gewissen, wenn ich von verwilderten, nicht beernteten Obstbaumwiesen das Fallobst klaue, was eh keiner holt...