dimanche, janvier 03, 2010

New start

Today, I started cleaning the house and took off the Yule decoration. Usually, this is done by tradition on January 6, but we will be on the road to Basel this day. Therefore, I prefered to clean the house before the trip. It's nicer to come home in a house thats clean than in one where there is still a yule tree, probably devasted by the cats, then.
2010 starts its course, slowly.
I was on the scale. I was very, very afraid, but my courage was rewarded: I did not gained any weight, I even lost some. Hooray! Gribi is better these days. So, except of the asshole-neighbors who occasionally start their motorcycle noise again, I can concentrate myself on my work.


7 commentaires:

Sefarina a dit…

Oh, ich versuch mich auch wieder an die Arbeit zu machen, aber häng noch etwas in den Seilen. Aller Anfang ist halt schwer.

Das mit dem Gewicht hab ich aber erwartet. Dein Körper ist so ans Abnehmen gewohnt, dass du nicht innerhalb weniger Tage zunehmen kannst. Er macht einfach weiter.
Nur auf Dauer würde es wohl anschlagen...

Liebe Grüße, Sefa

Diana Kennedy a dit…

Naja, ich hatte das alles schon: 1 Kilo zunahme wegen eines winzigen "Kontoüberzugs" von ca 200kcl...Da bin ich halt einfach extrem ängstlich und vorsichtig geworden.

LG

Diana

Sefarina a dit…

Oha, das klingt wirklich gruslig. Sowas ist mir zum Glück noch nie passiert. Trotz Schokoladenexzessen, Plätzchen, Glühwein und Torten ist der letzte Monat spurlos an mir vorbeigegangen. Das muss dann wohl der berühmte Stoffwechsel im Wachstum sein ;-)

caroona a dit…

My husband is extremely fond of the tree, so we leave it until the very last minute => when the council comes to collect them at the end of January. As a boy he would start to cry when the tree was taken down so his parents had to do it in secret :o)

I am glad to hear about Gribi. Please say hello to him from me and also from Lilly and Leo. They were looked after during our New Years trip to Switzerland by a neighbour who is much more generous with the food. It's unbelievable how much weight a cat put on in five days...

Diana Kennedy a dit…

@Sefarina das alles hat natürlich viel mit dem Stoffwechel zu tun. Ich freue mich fur Dich, dass Deiner gut läuft.

@Caroona, Greetings back to Leo and Lilly. Cats can gain weigh in an incredible speed. From my 5 cats, only Gribi and Georgie are not overweighted. The others are little Punchig Bags. Even Pico starts to have a little Football inside. Its very difficult to set animals on Diet, for they will not understand why they can't have food when they want it.
Today, Gribi was again a but ill again, but not too bad.

Bodecea a dit…

Unsere Katzen werden gar nicht so viel gefüttert, ich bin da eher gnadenlos, 1/2 große Dose pro Katz plus ein paar Trockendingsis muss reichen, und meine Mutter kriegt es mit dem (Über-)Füttern nicht mehr so hin. Trotzdem sehen 3 der 4 aus wie Waschbären...*g*

Ich glaube,die plündern bei den Nachbarn.

Wenn ich immer aus Tiermedikamenten lese "eine durchschnittliche Katze von 2,5 Kilo Gewicht"... hahahaha...

Bodecea

Diana Kennedy a dit…

@Bodecea

Mein Georgie wiegt ca 2,5 Kilo und ich dachte, der sei eine bizarre Mutation, weil er so klein und mikrig ist. "Durchschnitt" ist das ganz sicher nicht! ;-)