mercredi, septembre 08, 2010

Internet in Basel



Today, I finnally got the Cable package for Internet-connection in Basel. From now on, travelling to Basel no longer means going offline.
I spent the whole day installing all the stuff. Now its halfway working and I am reading trough a huge backlog of mails...

I'm a bit annoyed that I have to return to France Friday - and I will probably not be able to return to Basel until October. But then, I hope I can stay a bit longer. I really didn't had the time to achieve much things during these few days.

I did long walks trough the town, tough. Making a lot of photos.

Looks like some cyclist suffers from heavy diarrhea...
My old Kindergarten...Boy, that's over 40 years, now...

Quick selfportrait...


Other than that, I was able to finish two scenes of the Film. Tomorrow, My mom will arrive here and it will be her turn to stay here a few days, in order to make several visits at the doctor.


At least I will see the cats again. I miss them.

5 commentaires:

Meine Welt a dit…

Ich hoffe, dass du die Zeit in Basel noch genießen kannst. Den Kindergarten wiederzusehen in dem man mal gegangen ist muss komisch sein. Ich habe nach sehr, sehr vielen Jahren meine Schule wieder gesehen. Das hinterließ irgendwie ein seltsames Gefühl.
LG
Elsbeth

Feronia a dit…

Glad you're settling in in Basel. I drive past my kindergarten sometimes...it seems so long ago that I was there, like it happened to someone else!

Sefarina a dit…

Willkommen zurück im Netz! :-)
Schade, dass du Basel schon wieder verlassen musst, etwas ruhige Arbeitszeit hätte dir sicher gut getan.

Auf dem Foto sieht man erst, wie schlank du geworden bist!

Liebe Grüße,
Sefa

Diana Kennedy a dit…

@Elsbeth, Ja, die Konfrontation mit der eigenen Kindheit hat immer etwas ganz merkwürdiges.

@Feronia. Yes, it seems like out from another Life.

@Sefarina: Ja, dass ich schon wieder zurück muss - wegen meinem Frauenarzt Besuch einerseits und weil Mutter hier auch zum Arzt muss andererseits ärgert mich schon ein bisschen, ich hatte überhaupt keine Zeit irgendwas auf die Beine zu stellen. Aber ich hoffe, im Oktober reicht es dann für etwas länger.

Bodecea a dit…

Ich find's immer superinteressant, Leute, die ich schon lange lese, auch mal auf einem Bild zu sehe. Danke! :-)

Bodecea