dimanche, mai 20, 2012

Nightmare on our street

I thought I would write another couple of thoughts regarding JFK in this post, but well, I much more feel to write about what happened today in my village. Some of you may have got a glimpse on my Facebook Entries.

I was not even there. I am currently in Basel, waiting for a damn parcel to be *finally* delivered in order.

My mom called me and was very anxious, almost in panic and told me that the house of the asshole-neighbors was on fire. I told her that there's nothing I can do from Basel and that she should call the Firefighters. I then heard that she saw our other Neighbor, Mrs. Whitebeard, and that the latter already did call for the firefighters.
I should mention that we had a fire in an apartment almost 30 years ago, hence my mother has an extreme fear of fires since.
She then mailed me what happened in a 5 minutes rhythm and send me the photos she shot with her Iphone via Dropbox. The Pictures are indeed impressive.
The Firefighters were in action for hours. When the fire finally was under control, Everybody could see the huge damage that was done. Half the roof is gone and what remains of it is probably not stable anymore.

The neighbors packed and prepared to move out.

Well, this was not unexpected. Or better: I KNEW this would happen one day. It's not the first time Firefighters had to come for them and it was only a matter of time when their tremendous lack of responsibility and their careless egoism would lead to a Drama. But when it happens for real, then you are shocked, despite of the fact you expected it.

Things worsened in the past days. Some weeks ago, one of the women in this household tried suicide - EMT had to come and save her. Last Friday, their Dog started to bark from 5:00 AM for 10 hours without a break, what is a clear sign that trouble is going on inside the house. So it was in the air.

I know, its terrible, but under the pressure of the Motorcycles and the eternal barking dog I was somehow desperately hoping that "the day" would finally arrive. I dunno. We may have some time of calm ahead us until their insurance will pay them the repairing of the house. If insurance they have. And if so, if they accept to pay, because there's a great chance that the fire was caused by one of their illegal activities, such as burning waste on the backyard, using fuel to make the fire grow.








5 commentaires:

Geier a dit…

Na, das Haus kann man wohl nur noch abreißen. Aber das es ausgerechnet die erwischt hat, da schleicht sich doch der Gedanke ein das sagenwirmal "mental" nachgeholfen wurde.
Ich erwische mich ja oft dabei das ich Idioten die mich auf der Straße ab- und bedrängen an den nächsten Baum wünsche. Ist noch nie passiert, aber ich denke ich hätte in dem Fall ein schlechtes Gewissen.

Zachia a dit…

ich hoffe deine Mutter hat den Schreck einigermaßen verkraftet... ist euer Haus in Ordnung?

Diana Kennedy a dit…

@Zachia Ja unser Haus ist in Ordnung, wir sind zwar sehr nah, aber einer der Nachbarn ist noch naeher, der hatte sicher Bange.

@ Geier. Dies liess ich mir natuerlich auch lange durch den Kopf gehen. Zumal ich denen vor einem Jahr mal (in tiefer Verzweiflung) einen Unfall gewuenscht habe, der dann innert 24 stunden eintraf (!!!) Der preis war allerdings ein hoher, der Teufel macht nichts umsonst. Kurz: ich habe mich seither gehuetet, ihnen aktiv Unglueck zu wuenschen. Ich wusste aber, dass es (der Brand) passieren wuerde. Allerdings braucht es diesbezueglich keiner uebersinnlichen Faehigkeiten, das war eine Frage von simplen Wahrscheinlichkeiten. Trotzdem', mein staendiges Visualisieren des Brandes koennte die Sache beeinflusst haben.
Wenn dem so ist, dann habe ich aber trotzdem kein schlechtes Gewissen, denn erstens gab es keine Verletzte und zweitens war es reine Notwehr. Drittens konnte ich heute beim Heimkommen sehen, dass der Alte breit braesig grinsend mit den Vericherungsleuten diskutierte, in "hach wie bin ich wichtig" Pose, sich darauf freuend, dass ihm die Versicherung ein neues Haus bezahlen wird.

Sefarina a dit…

Ist irgendwie komisch, wenn es im Nachbarshaus brennt, auch wenn es bei deinen sehr speziellen Nachbarn wirklich kein Mitleid braucht.
Ich dachte es mir schon, als ich deinen Tweet las, und habe natürlich auch für einen Moment gegrübelt, komme aber ebenfalls zu dem Schluss, dass sie das wohl ganz alleine geschafft haben.

Bleibt nur zu hoffen, dass die Versicherung streikt und sie wegziehen.

Feronia a dit…

How frightening for your Mum. Has everything settled down next door now?